Friday 21 December 2012

HOBI BARU?!

HOBI baru?! Really? Did not get it. HAHA So, semenjak dua menjak neyh, timbul la idea dalam kepala otak aku untuk memiliki sibijik DSLR. Bila dah ade kemampuan, aku pon beli la sebijik. Yang cikai jah. Jadi la ngan objektif aku. :)

OBJEKTIF untuk memiliki DSLR tu adalah kerana minat aku nak merakam or buat video dalam masa terluang aku. Riki punya riki, aku tanye kat ex-lecturer Multimedia aku mase kat KPMSI dulu, member aku, dorang pon suggest CANON sebab buat video best katenye. So, apa lagi? Duit dah ade, aku pon sambar CANON EOS 650D sebijik. Ada la satu dua mende yang aku tambah bagi jadik cambest sikit nak pakai kamera tu. :D




DAH beli, aku pon usha-usha la YOUTUBE. Mencari inspirasi berdasarkan preview yang orang dah buat menggunakan DSLR ney. Senang kata, apa yang aku boleh buat dengan kamera ney la. Yelah. Nak baca manual n belajar sendiri, malas. HAHA

TETIBE, aku tertengok satu video pasal " evening photograph". Punyer la cantik dorang tangkap gamba. "Light Painting" katenye. Memang menarik minat betoi. Aku pon ape lagi. Terus try la malam semalam. Tapi aku try capture scene biasa-biasa dulu. Newbies katekan. HEHE So, inilah hasilnyer. :)


ORIGINAL from my camera ok! No editing. HAHA Mungkin xboleyh nak dibanggakan sangat. Mungkin jugak kurang menarik di mata Maha Photographer. Tapi aku akan belajr lagi. Belajar macam mana nak tangkap gamba bagik jadik lagi cantik dari ney. HEHE :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...