Wednesday 14 December 2011

PERMULAAN = BEGINNING...........



SCENE 3.45 pepagi buta hari semalam. 
(scene berlatar belakangkan lagu Martin Solveig Ft. Dragonette - Hello)

"Hang dok buat apa tu?" tanya mak.
"Chek dok buat blog mak......" jawapan aku.
"Buat blog?" mak tanya lagik.
"Ha'ah. Blog.." jawab aku lagik.
"Apa dia blog tu?" mak dah start buat muka pelik.
"Err.. Chek nak habaq lagu mana pon tak tau.." aku jawab sambil gentel janggut.
"Blog ka, baloq ka, hang slow sikit speaker hang tu. Abang hang nak tidoq." nada mak agak keras sambil jari telunjuk di halakan ke speaker aku.
"Ni mesti kena report ni. Kalo tak, takkan 'polis' nak datang rush. Ish5.." mengomel aku dalam hati sambil mencapai remote speaker.

*********************************



SEDAR tak sedar, malam tu aku berjaga sampai pepagi buta semata-mata nak create blog ney (kasik nampak menarik la sikit huhu). Tak pernah lagi aku terlebih rajin sampai macam ni. Memang betul-betul tak sedar dah dekat 4 pagi. Memang patot pon mak aku tegor. Tu pon nasib bek dia datang tegor. Kalau tak, hari dah cerah baru aku perasan kot. ISH5.

AKU bukan buat apa-apa pon kat blog ni. Just change templates, main ubah-ubah layout, tu je. Tapi di sebab kan tak pernah explore pon menatang blog ney, aku jadik jakun (jakun=pelik). Kalu boleh, semua benda yang boleh tekan, semua aku nak tekan. Last-last, ter'delete' benda yang tak sepatutnya aku delete. Naik shiekh jap aku pepagi buta tu nak cari balik benda alah tu. DEMN!

BERKAT usaha aku malam tadi, lahirlah blog "Picagari Tumpul" seperti mana yang ada sekarang. Kalau di tengok betol-betol, bukan ada benda gempak-gempak pon. Just tak ada lah terlalu bosan pada mata aku. Boleh la kalau nak dibandingkan dengan pakai original theme yang blogspot.com sediakan. At least nampak aku rajin sikit. HAHA 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...